Informeer uzelf over de diensten van uw nieuwe aanbieder
Informeer uzelf goed over de diensten van uw nieuwe aanbieder en onder welke voorwaarden deze diensten worden aangeboden.
Informeer uzelf over de gevolgen van de overstap
Informeer bij uw huidige aanbieder wat de gevolgen zijn van een overstap. Deze informatie is te terug te vinden op de "mijn omgeving" van uw aanbieder.
Op de "mijn omgeving" treft u onder meer de volgende informatie:
- Een overzicht van uw contract(en)
- De einddata van uw contract(en)
- De opzegtermijnen van uw contract(en)
- De door u genoten bundelvoordelen
- De telefoonnummers, die u in gebruik heeft
- De benodigde gegevens om uw contract(en) op te zeggen
- De mogelijk gevolgen van een overstap, zoals:
- Het vervallen van bundelkortingen en voordelen
- De consequenties van het voortijdig opzeggen van het contract (o.a. financieel)
- De wijze van afwikkeling van een voortijdige contractbeëindiging
- De consequenties voor een lopend mobiel toestelkrediet
- Het beleid ten aanzien van het retourneren van apparatuur
Heeft u nog een lopend contract bij uw huidige aanbieder?
Bij een overstap dient u rekening te houden met de looptijd en opzegtermijn van uw huidige contract. Wenst u uw huidige contract voortijdig te beëindigen, dan kan uw huidige aanbieder hiervoor een afkoopsom in rekening brengen.
Toegang tot e-mail
Bij een overstap naar een andere internetaanbieder verliest u mogelijk de toegang tot uw huidige e-mailadres. Dit risico loopt u wanneer u gebruik maakt van een e-mailadres van uw aanbieder. Om u hierin tegemoet te komen biedt uw aanbieder u tot 6 maanden na uw overstap kosteloos toegang tot uw huidige e-mailadres.
Meer informatie hierover vindt u op de website van uw aanbieder.
Verder naar Stap 2: Bestellen