Bij het afsluiten van een telefoonabonnement kan uw klant aangeven of zijn telefoonnummer en adresgegevens in telefoongidsen (papier en elektronisch) en nummerinformatiediensten mag worden vermeld. Afhankelijk van deze voorkeuren worden de gegevens uitgewisseld met aanbieders van de gidsen en nummerinformatiediensten. Daarnaast worden de gegevens geleverd aan 1-1-2 voor locatiebepaling bij calamiteiten.

Hoe werkt het?

Met de COIN-dienst Abonnee-informatie regelt u dat eenvoudig. Via het COIN-platform Abonnee-informatie levert u één keer de gegevens van de abonnee aan. COIN valideert, aggregeert en verspreidt de gegevens naar 1-1-2 en aanbieders van gidsen en nummerinformatiediensten. Uw abonnees kunnen vervolgens zelf hun publicatievoorkeuren beheren via Mijnnummervermelding.nl. Als neutrale partij  helpen wij u op een efficiënte manier invulling te geven aan deze wettelijke verplichting. Daarnaast bieden wij een overlegplatform voor de dienst Abonnee-informatie.

Wat krijgt u?

De dienst Abonnee-informatie biedt u toegang tot het platform, waar u eenvoudig alle benodigde informatie voor uw abonnee kunt invoeren, wijzigen en inzien. U heeft daarnaast de mogelijkheid om deel te nemen aan COIN-overleg, waarmee we samen het COIN-platform Abonnee-informatie en de keten van gegevensverstrekking kunnen verbeteren.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze dienst? Neem dan contact op met: Freerk Kaman via +31(0)182 69 00 74 of secretariaat@coin.nl