Overstappen

Eenvoudig overstappen van aanbieder voor internet, tv, vaste en mobiele telefonie zonder dat de klant zelf zijn oude abonnementen op moet zeggen. De oude abonnementen worden automatisch opgezegd op de dag van de overstap.

Hoe werkt het?

Telecomaanbieders actief op de Nederlandse markt streven naar klantvriendelijke en efficiënte overstapprocessen. Binnen COIN worden afspraken gemaakt die hieraan bijdragen. Dit in aanvulling op geldende wet- en regelgeving ten aanzien van overstappen.

Voor veelvoorkomende overstapsituaties is een overstapservice ingericht. Bij gebruik van de overstapservice verzorgt de nieuwe aanbieder de overstap voor de abonnee. De oude abonnementen worden automatisch opgezegd en de abonnee heeft geen dubbele kosten, tenzij deze hier expliciet mee instemt. Daarnaast zijn er gemeenschappelijke afspraken gemaakt ten aanzien van de communicatie.

Ook is afgesproken dat consumenten en kleinzakelijke abonnees tot 6 maanden na een overstap kosteloos toegang houden tot de e-mailadres(sen) van de oude aanbieder.

Meer informatie vindt u hier: www.coin.nl/overstappen

Wat krijgt u?

Via de COIN-dienst "overstappen" krijgt u toegang tot het centrale overstappen platform. Hiermee kunt u de overstapservice aanbieden aan uw abonnees en voldoen aan de wettelijke verplichtingen op dit gebied. Ook conformeert u zich aan de gezamenlijke overstapafspraken.

Daarnaast kunt u deelnemen aan overleggen om de gemeenschappelijke overstapprocessen verder te optimaliseren.

Wat kost het?

Download hier het kostenoverzicht van het COIN-lidmaatschap en diensten.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze dienst? Neem dan contact op met COIN via tel: +31(0)182 690074.