Overstappen

Eenvoudig overstappen van aanbieder als het gaat om internet, bellen en tv. Dit zonder dat de klant zelf zijn oude abonnement moet opzeggen bij zijn huidige aanbieder, of bij een overstap langer dan 24 uur geen verbinding heeft, of wordt geconfronteerd met dubbele facturen.

Hoe werkt het?

Aanbieders van internet, bellen en tv hebben middels zelfreguleringsafspraken vastgelegd dat de nieuwe aanbieder de overstap verzorgt voor de klant. Zo kan de klant eenvoudig met zijn gehele bundel van internet, (mobiele) telefonie en tv overstappen op de afgesproken datum. Dit zonder dubbele kosten tenzij de klant hier expliciet mee instemt. Met de COIN-overstapservice regelt u dit alles heel eenvoudig. Wij faciliteren de uitwisseling van de benodigde gegevens en sluiten u aan op het gezamenlijke platform. Daarmee beschikken zowel de oude als de nieuwe aanbieder snel en eenvoudig over alle informatie die nodig is om het overstappen soepel te laten verlopen.

Er is een overstapservice voor consumenten en voor zakelijke abonnees. Meer informatie is te vinden op de volgende websites: overstappen consumenten en overstappen zakelijk

Aanbieders die gebruik maken van deze dienst dienen zich te houden aan de gemeenschappelijke afspraken ten aanzien van overstappen.

E-mail toegang na een overstap

Om een overstap voor consumenten verder te vereenvoudigen zijn aanbieders overeengekomen om tot 6 maanden na een overstap kosteloos toegang te bieden tot de oude e-mailadres(sen). Deze afspraken gelden voor aanbieders van internettoegangsdiensten op de consumentenmarkt. Meer informatie is te vinden op de volgende website: e-mail toegang na een overstap

Wat krijgt u?

Via de COIN-dienst Overstappen krijgt u toegang tot het centrale Overstappen platform. Hiermee kunt u de overstapservice aanbieden aan uw abonnees en voldoen aan de wettelijke verplichtingen op dit gebied.

Voor toegang tot het centrale Overstappen platform heeft u de keuze tussen een gebruiksvriendelijk webportaal en een geautomatiseerde interface (REST-API).

Wat kost het?

Download hier het kostenoverzicht van het COIN-lidmaatschap en diensten.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze dienst? Neem dan contact op met COIN via tel: +31(0)182 690074.