Eenvoudig overstappen van aanbieder als het gaat om internet, bellen en tv. Dit zonder dat de klant zelf zijn oude abonnement moet opzeggen bij zijn huidige aanbieder, of bij een overstap langer dan 24 uur geen verbinding heeft, of wordt geconfronteerd met dubbele facturen.

Hoe werkt het?

Aanbieders van internet, bellen en tv hebben middels zelfreguleringsafspraken vastgelegd dat de nieuwe aanbieder de overstap verzorgt voor de klant. Zo kan de klant eenvoudig met zijn gehele pakket van internet, bellen en tv overstappen op de afgesproken datum. Dit zonder overlappende facturen én met een minimale dienstonderbreking. Met de COIN-dienst Overstappen regel je dit alles heel eenvoudig. Wij beheren en faciliteren de uitwisseling van de benodigde gegevens en sluiten je aan op het gezamenlijke platform. Daarmee beschikken zowel de oude als de nieuwe aanbieder snel en eenvoudig over alle informatie die nodig is om het overstappen soepel te laten verlopen. Zo maak je de overstap pas echt klantvriendelijk.

Er is een overstapservice voor consumenten en voor zakelijke abonnees. Meer informatie is te vinden op de volgende websites: overstapservice consumenten en overstapservice zakelijk

Wat krijg je?

Via dienst Overstappen krijg je toegang tot onze gebruiksvriendelijke webportal, heb je alle tools binnen handbereik en communiceer je eenvoudig met alle aanbieders in Nederland. Je kunt ook gebruik maken van een geautomatiseerde interface.

Wat kost het?

Download hier het kostenoverzicht van het COIN-lidmaatschap en diensten.

Meer informatie

Wil je meer informatie over deze dienst? Neem dan contact op met: Ron van den Hoek via +31(0)182 69 00 74.