Overstappen

Eenvoudig overstappen van aanbieder als het gaat om internet, bellen en tv. Dit zonder dat de klant zelf zijn oude abonnement moet opzeggen bij zijn huidige aanbieder, of bij een overstap langer dan 24 uur geen verbinding heeft, of wordt geconfronteerd met dubbele facturen.

Hoe werkt het?

Aanbieders van internet, bellen en tv hebben middels zelfreguleringsafspraken vastgelegd dat de nieuwe aanbieder de overstap verzorgt voor de klant. Zo kan de klant eenvoudig met zijn gehele pakket van internet, bellen en tv overstappen op de afgesproken datum. Dit zonder dubbele kosten tenzij de klant hier expliciet akkoord mee gaat. Met de COIN-dienst Overstappen regel je dit alles heel eenvoudig. Wij faciliteren de uitwisseling van de benodigde gegevens en sluiten je aan op het gezamenlijke platform. Daarmee beschikken zowel de oude als de nieuwe aanbieder snel en eenvoudig over alle informatie die nodig is om het overstappen soepel te laten verlopen.

Er is een overstapservice voor consumenten en voor zakelijke abonnees. Meer informatie is te vinden op de volgende websites: overstappen consumenten en overstappen zakelijk

E-mail toegang na een overstap

Om een overstap voor consumenten verder te vereenvoudigen zijn aanbieders overeengekomen om tot 6 maanden na een overstap kosteloos toegang te bieden tot de oude e-mailadres(sen). Deze afspraken gelden voor aanbieders van internettoegangsdiensten op de consumentenmarkt. Meer informatie is te vinden op de volgende website: e-mail toegang na een overstap

Wat krijg je?

Via dienst Overstappen krijg je toegang tot onze gebruiksvriendelijke webportal, heb je alle tools binnen handbereik en communiceer je eenvoudig met alle aanbieders in Nederland. Je kunt ook gebruik maken van een geautomatiseerde interface.

Wat kost het?

Download hier het kostenoverzicht van het COIN-lidmaatschap en diensten.

Meer informatie

Wil je meer informatie over deze dienst? Neem dan contact op met COIN via tel: +31(0)182 690074.