Iedere abonnee heeft recht op privacy. Daarom kan de klant aan jou, als zijn telecomaanbieder, vragen om zijn telefoonnummer(s) af te schermen op notaspecificaties van derden. Zo is het telefoonnummer niet zichtbaar op de specificaties die andere klanten van hun aanbieders ontvangen.

Hoe werkt het?

De wettelijke plicht tot nummerafscherming geldt voor de aanbieder van de klant zelf én voor alle andere telecomaanbieders die gespecificeerde nota’s of andere specificaties uitbrengen. De COIN-dienst Nummerafscherming maakt het proces eenvoudig; het enige wat je moet doen is de af te schermen nummers doorgeven aan COIN. Je klanten kunnen vervolgens zelf de nummerafscherming aan- en uitzetten via Mijnnummervermelding.nl. Wij beheren en faciliteren de uitwisseling via het platform zodat alle aangesloten telecomaanbieders weten welke nummers ze moeten afschermen. Zo kun je gemakkelijk aan deze nummerafschermplicht voldoen!

Wat krijg je?

Via de COIN-dienst Nummerafscherming krijg je direct toegang tot onze gebruiksvriendelijke webportaal of je maakt gebruik van de COIN-API om de instelling voor nummerafscherming door te geven. Je hebt alle tools binnen handbereik en communiceert eenvoudig met alle telecomaanbieders in Nederland.

Wat kost het?

Download hier het kostenoverzicht van het COIN-lidmaatschap en diensten.

Meer informatie

Wil je meer informatie over deze dienst? Neem dan contact op met: Freerk Kaman via +31(0)182 69 00 74.