Fraudeconvenant

Telefoonfraude komt helaas regelmatig voor. Denk aan telefooncentrales die gehackt worden of misbruik van 0900-nummers. Middels het Fraudeconvenant werken telecomaanbieders samen om schade door fraude te voorkomen en te beperken.

Hoe werkt het?

Hoe herken ik fraude? Waar kan ik fraude melden? Hoe kan ik een telefoonnummer of geldstroom snel (laten) blokkeren? Samen met de aangesloten telecomaanbieders heeft COIN een aantal afspraken over en maatregelen tegen fraude opgesteld. Deze zijn vastgelegd in het Fraudeconvenant, welke je op elk moment kunt raadplegen. Zo kun je snel handelen als je fraude vermoedt. Bovendien bieden we de mogelijkheid met andere aanbieders ervaringen en kennis te delen. Zo kunnen we als branche gezamenlijk fraude tegen gaan.

Wat krijg je?

Via de COIN-dienst Fraudeconvenant heb je toegang tot alle informatie die je nodig hebt als het gaat om fraude. Bovendien kun je deelnemen aan werkgroepen om het Fraudeconvenant te verbeteren, actueel te houden én kennis met andere aanbieders te delen.

Wat kost het?

Download hier het kostenoverzicht van het COIN-lidmaatschap en diensten.

Meer informatie

Wil je meer informatie over deze dienst? Neem dan contact op met: Theo van den Berg via +31(0)182 69 00 74.