Telefoonfraude komt helaas regelmatig voor. Denk aan telefooncentrales die gehackt worden of misbruik van 0900-nummers. Middels het Fraudeconvenant werken telecomaanbieders samen om schade door fraude te voorkomen en te beperken.

Hoe werkt het?

Hoe herken ik fraude? Waar kan ik fraude melden? Hoe kan ik een telefoonnummer of geldstroom snel (laten) blokkeren? Samen met de aangesloten telecomaanbieders heeft COIN een aantal afspraken over en maatregelen tegen fraude opgesteld. Deze zijn vastgelegd in het  fraudeconvenant, welke u op elk moment kunt raadplegen. Zo kunt u snel handelen als u fraude vermoedt. Bovendien bieden we de mogelijkheid met andere aanbieders ervaringen en kennis te delen. Zo kunnen we als branche gezamenlijk fraude tegen gaan.

Wat krijgt u?

Via de COIN-dienst Fraudeconvenant heeft u toegang tot alle informatie die u nodig heeft als het gaat om fraude. Bovendien kunt u deelnemen aan werkgroepen om het Fraudeconvenant te verbeteren, actueel te houden én kennis met andere aanbieders te delen.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze dienst? Neem dan contact op met: Youssef Fouad via +31(0)182 69 00 74 of secretariaat@coin.nl